
Maig era temps de flors a casa els avis. Lliris, geranis, dàlies, muguet… i roses. Quan hi entraves, sempre et trobaves un ram acolorit sobre la taula del menjador. L’àvia tenia la mà trencada, sabia combinar els colors en perfecta harmonia.
Havent dinat, rentava els plats i endreçava la cuina i mentre les cassoles de terrissa s’assecaven sobre el pedrís, sortia al jardí, arreplegava les tisores al vol i clac, clac, clac, en tallava mitja dotzena per fer-ne un pom.
En tot moment feia servir el mateix gerro, el lila de cristall, panxut i de boca estreta on grocs, roses, verds, vermells, es feien companyia. L’estança s’omplia d’olor de talc, de tendresa.
Passaren el anys i qui se n’ocupà fou l’avi. Sovint, me’n guardava una a part i me l’oferia. L’embolcallava amb paper de plata i abans li havia tret les espines. Volia que la seva néta, no es punxés. Sabia prou bé, que de tant en tant, això ja ho feia la vida.

T'agrada:
M'agrada S'està carregant...
Relacionats
Publicat per pilarfrances
Llegir i escriure han estat sempre dues de les meves grans passions. Em vaig endinsar en el bell art de la creació literària quan investigava una els documents i fotografies del meu avi, aquella història, la d’un mariner republicà exiliat a França més de trenta anys, s’havia de conèixer. Dos anys de recerca, un any per escriure-les i, finalment, l’Editorial Gregal em comprà els drets i el gener de 2019 sortiren publicades amb el títol Quan calmin els mals vents, tornaré.
Gràcies a aquest projecte de memòria històrica, n’he pogut fer d’altres, com La repressió franquista a Santa Cristina d’Aro (1939-1944) publicat el 2021; Pals: Guerra Civil, franquisme i repressió (1939-1947) publicat el desembre de 2022 o Trenta-set cartes i sis poemes d’amor, la biografia d’Eugeni Gurnés Bou, alcalde cenetista de Llagostera afusellat a Girona l’any 1943 que s'editarà aquest maig a Stonberg Edicions.
L’abril passat em van atorgar el 5è Premi Empordà de Novel•la per Tot passa dues vegades, publicada el setembre per Brau Edicions.
Aquest febrer, Lluny del Ramat Edicions, treurà al mercat un recull de contes, Històries de Tramuntana, i dins hi podreu llegir La sal de la vida, una història intimista protagonitzada per una consellera telefònica.
Segueixo escrivint...
Visualitza totes les entrades de pilarfrances